Самоврядування

Самоврядування – один із головних принципів діяльності учнівської спільноти. Суть його полягає у реальній участі дітей в управлінні класу, школи. Досвід багатьох років доказує, що саме учнівське самоврядування – це не лише самостійне вирішення різноманітних питань, а й самостійне виконання, проведення, планування різноманітних заходів, відповідальність за яких несуть самі лідери – учні. Суттєвими рисами, якими наділені справжні лідери є: гнучкість, активність, ініціатива, дисципліна, добровільність, креативність, вихованість. Наш час потребує лідерів нової формації, людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно, генерувати нові ідеї та приймати нестандартні рішення. Ось чому головне завдання школи – знайти і підтримати учнівську молодь, чия життєва позиція спрямована на активну участь у громадському житті. Самоврядування школярів – необхідний компонент змісту сучасного виховання особи. 

Основою учнівського самоврядування нашої школи є рівносторонній Трикутник - Батьки, Учителі та Учні.

"Вертикаль" - це добровільне неполітичне об'єднання старшокласників СШ № 43, яке діє з 1993 року відповідно до мети та установ розроблених старшокласниками у 1998 році та змінених у 2000 році.

Мета:   Сприяння розвитку молодих людей для досягнення інтелектуального, громадського та духовного потенціалу особистості як громадян України. 

 

Установи діяльності молодіжної організації  "Вертикаль":

сВобода світогляду

бЕзпечне дозвілля

пРава дітей

проТи виконання незаконних наказів

захИст культурної спадщини

заКонне право на повагу

гАрант прав свободи слова

віЛьне вираження своїх   переконань

вілЬний розвиток особистості

 

В нашій школі функціонують та успішно втілюють в життя свої проекти 8 клубів:

- "Правознавець";

- "Еколог";

- Прес-клуб "Вертикаль";

- "Ми серед людей";

- "Ерудит";

- "Спорт і здоров'я";

- "Суспільно-корисних справ";

- "Дозвілля".

Діяльність органів учнівського самоврядування

“Успіху досягає не той, хто робить багато, а той, хто робить небагато, але те, що потрібно у даний момент ”

В.Воронцов

Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні — важливий шлях і умова залучення учнівської молоді до радикальних перетворень, що відбуваються у нашому суспільстві. Лідери формують активну громадську позицію, яка сприяє розвитку учнівської молоді нашої школи. Саме така модель учнівського самоврядування сприяє вироблення в учнів певних якостей, а саме: відповідальність за доручену справу, за колектив, за все, що відбуваєоться навколо; принциповість — уміння критикувати, належним чином сприймати критику, давати об’єктивну оцінку своїм вчинкам та вчинкам оточуючих; самостійність: готовність залежно від конкретних умов знаходити вірне рішення, долати труднощі; творче ставлення до дійсності; вміння виявити ініціативу.

Саме такою активною молоддю є шкільна Рада учнівського самоврядування “Вертикаль”, яка діє відповідно до мети та установ розроблених старшокласниками у 1998 році та змінених у 2000 році. Метою створення учнівського самоврядування у школі, насамперед, є розвиток молодих людей для досягенення інтелектуального, громадського та духовного потенціалу та особистості як громадян України, як членів українського суспільства.

Школа – це модель майбутнього суспільства. Основи громадського становлення та демократії закладаються з дитячих років, і самоврядування допомагає учням організувати власне життя, своїх товаришів. Учні потребують практичних навичок управлінської діяльності, і саме вчителі їх забезпечують. Головною умовою розвитку самоврядування стає наявність педагогів, які хочуть і вміють співпрацювати з учнями.

Саме від педагогів залежить, чи зможе він довіряти учням самостійно вирішувати більшість питань їхнього колективного життя, чи зуміє переконати їх у тому, що, крім них, ці обов’язки ніхто не зможе виконати. Тільки тоді самоврядування стане потребою колективу. Учнівському самоврядуванню притаманна раціональна внутрішня організованість, що виявляється у загальній захопленості справою,  ініціативність, високий рівень відповідальності за спільну справу.

Щороку у вересні місяці відбуваються класні збори, під час яких обираються лідери класів, які будуть представниками на шкільних загальних зборах. На сьогоднішній день учнівське самоврядування “Вертикаль” - це 21 лідер які є учнями 5-11-х класів, вони пропагують здоровий спосіб життя, доброчинність та активне дозвілля. Разом ми організовуємо свята, концерти, спортивні змагання, благодійні акції. На допомогу в роботі лідерів для реалізації певних проектів та заходів діє 9 клубів учнівського самоврядування: “Правознавець”, “Дозвілля”, “Спорт та здоровя”, “Еколог”, “Суспільно корисних справ”, “Ми серед людей”, “Дисципліни та порядку”, “Шкільними сходинками”, “Ерудит”. Робота шкільного учнівського самоврядування будується на засадах проектної діяльності: “Світ творить нас – ми творимо світ”, “Рейтинг школи у наших руках”, “Таланти твої, Україно”, “Хто не любить природу, той не любить людину”, “У кожному з нас живе ерудит”, “Простягни руку допомоги”, “Школа правових знань”, “Шкільними сходинками”, “Спортивна молодь”, “Самоврядування — школа державотворення”. Над кожним проектом лідери працюють старанно: розробляють сценарії, проводять благодійні акції, спортивні заходи, шкільні свята.  Благотворна атмосфера сприяє яскравим проявам творчості в роботі лідерів. Як свідчать відгуки вдячної публіки, наші концертні номери, благодійні акції, спортивні свята, новорічні ранки, святкові концерти, що ми влаштовуємо для малечі та дорослих, цікаві не лише тільки нам самим. Самоврядування – один із головних принципів діяльності учнівської спільноти. Суть його полягає у реальній участі дітей в управлінні класу, школи. Це процес, який допомагає  учням формувати бачення мети, а також мобілізувати дітей на безперервну участь у реалізації цього бачення. Лідерство додає енергії, підтримує.  Ось чому головне завдання школи – знайти і підтримати учнівську молодь, чия життєва позиція спрямована на активну участь у суспільному житті.

Найяскравішим, як завжди, є проект “Самоврядування – школа державотворення”.  6 грудня 2013 року відбувся День шкільного самоврядування. Для когось День учнівського самоврядування — перший у його житті, а для одинадцятикласників — останній. Найочікуванішим цей день був для лідерів – учнів 5-х класів, адже саме вони чекали його з великим нетерпінням, тому що саме у цей день можна спробувати себе у ролі учителя, відчути себе дорослими.

Як завжди у період підготовки до Дня учнівського самоврядування заздалегідь були розподілені доручення між усіма лідерами, аби в День шкільного державотворення, кожний знав свої функціональні обов’язки. Обов’язки директора школи виконувала – Коржук Анастасія, учениця 8-а класу, президент шкільного об'єднання учнів “Вертикаль”, завучем з навчально-виховної роботи в цей день була Науменко Олена, учениця 11-А класу – лідер клубу “Дисципліни та порядку”. Роботу завуча з виховної роботи взяла в свої руки – Шершун Дарина - лідер клубу “Дозвілля”, найменшими учнями нашої шкільної родини опікувалися Веризей Олександра, учениця 9-а класу, та Пожар Анастасія, учениця 8-а класу.

“Школа – це дивовижний світ. Є в ньому місце і для напруженої праці, і для розваг та відпочинку. Тому в цей день ми не лише плідно працювали в ролі учителів-предметників, але і проводили багато цікавих заходів”, - ділилися своїми враженнями учні.

Усі лідери учнівського самоврядування підготували та провели цікаві виховні години: “Уроки толерантності”, “Доброта як сонце сяє”, “Ціннісні орієнтації сучасної молоді”, “Взаємоповага та розуміння”, “Самоврядування – крок до державотворення”.

Учасники волонтерської організації “З добром у серці”, яка діє у школі з 2007 року, разом з шкільним прес-центром “Шкільними сходинками” організували та провели малювальний флеш-моб “Країна добра очима дітей”.

На завершення такого плідного учбового дня було організовано та проведено засідання класних керівників “Перспективи шкільного самоврядування”.

Робота Ради учнівського самоврядування не можлива без президента, який координує усі заходи та діяльність лідерів. Тому у квітні  було організовано та проведено президентські перегони. Кандидати старанно готувалися до виборів: писали передвиборчу програму, розробляли агітаційну рекламу, проводили зустрічі з виборцями. 25 квітня 2014 року новим президентом Ради учнівського самоврядування обрано Виризей Олександру -  ученицю 9-А класу, її заступником стала Коржук Анастасія - учениця 8-А класу.

Гордістю учнівського самоврядування є учениця 8-А класу Пожар Анастасія, яка своєю цілеспрямованою та наполегливою працею очолила місце заступника президента Ради старшокласників Солом'янського району “Лідер”.

Загалом учнівське самоврядування є незамінним помічником педагогів. Воно уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, сприяє формування в них громадянськості, організаторських здібностей, допомагає педагогічному колективу в проведенні найрізноманітніших заходів, а також виступає ініціатором проведення саме цих заходів.

Попереду ще багато планів, багато заходів, конкурсів, акцій, майстер-класів та нових проектів, про які ми розкажемо вам у наступному навчальному році.

День учнівського самоврядування «Самоврядування – школа державотворення»

Самоврядування – один із головних принципів діяльності учнівської спільноти. Суть його полягає у реальній участі дітей в управлінні класу, школи. Це процес, який допомагає  учням формувати бачення мети, а також мобілізувати дітей на безперервну участь у реалізації цього бачення. Лідерство додає енергії, підтримує. Наш час потребує лідерів нової формації, людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно, генерувати нові ідеї та приймати нестандартні рішення. Ось чому головне завдання школи – знайти і підтримати учнівську молодь, чия життєва позиція спрямована на активну участь у суспільному житті.
Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні – важливий шлях і умова залучення учнівської молоді до радикальних перетворень, що відбуваються у нашому суспільстві. Найвідчутніші результати у формуванні соціально компетентної молоді дає широка варіативність учнівського самоврядування.
Школа – це модель майбутнього суспільства. Основи громадського становлення та демократії закладаються з дитячих років, і самоврядування допомагає учням організувати власне життя, своїх товаришів. Учні потребують практичних навичок управлінської діяльності, і саме вчителі їх забезпечують. Головною умовою розвитку самоврядування стає наявність педагогів, які хочуть і вміють співпрацювати з учнями.
Саме від педагогів залежить, чи зможе він довіряти учням самостійно вирішувати більшість питань їхнього колективного життя, чи зуміє переконати їх у тому, що, крім них, ці обов’язки ніхто не зможе виконати. Тільки тоді самоврядування стане потребою колективу. Учнівському самоврядуванню притаманна раціональна внутрішня організованість, що виявляється у загальній захопленості справою,  ініціативність, високий рівень відповідальності за спільну справу.
У рамках проекту «Самоврядування – школа державотворення» 6 грудня 2013 року відбувся День шкільного самоврядування. Для когось День учнівського самоврядування — перший у його житті, а для одинадцятикласників — останній. Найочікуванішим цей день був для лідерів – учнів 5-х класів, адже саме вони чекали його з великим нетерпінням, тому що саме у цей день можна спробувати себе у ролі учителя, відчути себе дорослими.
Як завжди у період підготовки до Дня учнівського самоврядування заздалегідь були розподілені доручення між усіма лідерами, аби в День шкільного державотворення, кожний знав свої функціональні обов’язки. Обов’язки директора школи виконувала – Коржук Анастасія, учениця 8-а класу, президент шкільного об’єднання учнів «Вертикаль», завучем з навчально-виховної роботи в цей день була Науменко Олена, учениця 11-А класу – лідер клубу «Дисципліни та порядку». Роботу завуча з виховної роботи взяла в свої руки – 
Шершун Дарина – лідер клубу «Дозвілля», найменшими учнями нашої шкільної родини опікувалися Веризей Олександра, учениця 9-а класу, та Пожар Анастасія, учениця 8-а класу.
« Школа – це дивовижний світ. Є в ньому місце і для напруженої праці, і для розваг та відпочинку. Тому в цей день ми не лише плідно працювали в ролі учителів-предметників, але і проводили багато цікавих заходів», – ділилися своїми враженнями учні.
Усі лідери учнівського самоврядування підготували та провели цікаві виховні години: «Уроки толерантності», «Доброта, як сонце сяє», «Ціннісні орієнтації сучасної молоді», «Взаємоповага та розуміння», «Самоврядування – крок до державотворення».Учасники волонтерської організації «З добром у серці», яка діє у школі з 2007 року, разом з шкільним прес-центром «Шкільними сходинками» організували та провели малювальний флеш-моб «Країна добра очима дітей».
На завершення такого плідного учбового дня було організовано та проведено засідання класних керівників «Перспективи шкільного самоврядування».
Загалом учнівське самоврядування є незамінним помічником педагогів. Воно уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, сприяє формування в них громадянськості, організаторських здібностей, допомагає педагогічному колективу в проведенні найрізноманітніших заходів, а також виступає ініціатором проведення саме цих заходів.

Самоврядування — це завжди престижно, активно, креативно та енергійно.

Самоврядування – один із головних принципів діяльності учнівської спільноти. Суть його полягає у реальній участі дітей в управлінні класу, школи. Це процес, який допомагає  учням формувати бачення мети, а також мобілізувати дітей на безперевну участь у реаізації цього бачення. Лідерство додає енергії, підтримує. Наш час потребує лідерів нової формації, людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно, генерувати нові ідеї та приймати нестандартні рішення. Ось чому головне завдання школи – знайти і підтримати учнівську молодь, чия життєва позиція спрямована на активну участь у суспільному житті. 
 
У рамках проектного місячника  «Учітесь, читайте, і чужому научайтесь й свого не цурайтесь» 7 грудня 2012 року відбувся День шкільного самоврядування. Для когось День учнівського самоврядування — перший у його житті, а для одинадцятикласників — останній. Найочікуванішим цей день був для лідерів – учнів 5-х класів, адже, саме вони чекали його з великим нетерпінням, тому що саме у цей день можна спробувати себе у ролі учителя, відчути себе дорослими.
 
Як завжди у період підготовки до Дня учнівського самоврядування заздалегідь були розподілені доручення між усіма лідерами, аби в День шкільного державотворення, кожний знав свої функціональні обовязки. Обов’язки директора школи виконував – Лучковський Віктор, учень 9-в класу, президент шкільного об'єднання учнів «Вертикаль», завучем з навчально-виховної роботи в цей день була Костюченко Олександра, учениця 11-А класу – лідер клубу «Дисципліни та порядку». Роботу завуча з виховної роботи взяла в свої руки – Думенко Надія-лідер клубу «Дозвілля», найменшими учнями нашої шкільної родини піклувалися Василенко Юлія – 11-а клас та Левковська Анна учениця 11-б класу.
 
У День шкільного самоврядування було заплановано та проведено такі заходи:
  • Лідерами учнівського самоврядування “Вертикаль” було проведено виховну годину “Європейські традиції самоврядування в Україні” (5-11 класи)
  • Лідерський квест “Крок до лідерства — 2012”, під час якого команди 5-11-х класів проявили свою кмітливість,дотепність, спортивну підготовку, а також, вміння проводити виховну роботу з найменшими учнями нашої школи за допомогою різноманітних ігрових методик.