Бібліотека

 

«Людина – це підсумок прочитаного. Дитина, яка свого часу  не зустрілася з доброю книгою,

не стане в майбутньому особистістю»

М. Слабошпицький

 

Одне з найважливіших  завдань сучасної школи – дати кожному учневі необхідний рівень наукових знань, залучити до багатств української та світової культури.

Активне творче ставлення школярів до навчання, рівень їх знань у різних сферах науки, техніки, культури великою мірою залежить від розвитку пізнавальних інтересів, самостійності мислення, прагнення до самоосвіти. У процесі формування цих якостей важливу роль відіграє книга. Але книга вчить тільки тоді, коли учень вміє працювати з нею, вміє її читати.

Тому одним із завдань бібліотекаря  є залучити дитину з ранніх літ до бібліотеки, навчити працювати з книгою та використовувати отриману інформацію. Для досягнення цієї мети на базі бібліотеки  проводяться  бібліотечні уроки різні за своєю тематикою, змістом, формою та методами проведення, літературні вікторини, свята, виховні заходи та конкурси призвані заохотити учнів до знайомства з книгою, бо книга гартує характер, виховує почуття, навчає великого мистецтва – бути Людиною.

Бібліотечний фонд школи складає 49411 примірників художньої літератури та 17571 підручник. Всі учні забезпечені підручниками.

На базі бібліотеки традиційними стали такі заходи:

· Посвята в читачі для 1-х та 2-х класів

· Бібліотечні уроки: “Книги – наші друзі”, “Перша подорож до бібліотеки”, “Є імена, які як зорі сяють” (до річниці з дня народження  Т.Г. Шевченка ), “Довідкова  література” 

· Уроки позакласного читання: “Український фольклор” , ”Як книга прийшла до людей”.

· Літературно-музичні лекторії, тематичні виставки, літературні читання

· Конкурси читців та на кращий читацький щоденник

· Загальношкільна станційна гра  «Найдопитливіший читач»

· Усний журнал для учнів 5-х класів   «Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо»

· Бібліотечний урок з використанням інтерактивної дошки «Книги та бібліотеки різних віків»  для учнів 4-х класів

Працює шкільна  книжкова лікарня:

Урок до річниці Дня народження Т. Г. Шевченка.

Поради батькам пятикласників

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу.
Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.

9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.

10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

11. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.

12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.